Kaisun uratarina

Primehotelsin Human Resources Manager Kaisu Erosen mielestä kaikki on kiinni tyytyväisestä henkilökunnasta

 

Pitkää uraa hotellialalla takonut Kaisu Eronen on päätynyt Primehotelsin HRD Manager monen kokemuksen rikastuttamana. Primehotelsilla Eronen pitää huolen työntekijöistään ja haluaa, että Primehotelsin kilpailukykyiset henkilökuntaedut tavoittavat kaikki työntekijät.

 

Palvelualttius on aina ollut lähellä Erosen sydäntä, jonka myötä hän myös uskoo löytäneensä itselleen ominaisen alan. Eronen on työelämänsä alussa toiminut muun muassa Aurinkomatkojen oppaana, hotellin vastaanottovirkailijana ja on saanut  esimakua esimiestyöstä vuoropäällikön roolissa. Lisäksi hän on opiskellut ammatilliseksi opettajaksi, jonka parissa vierähti yli 13 vuotta hotellialan osaajia valmentaen.

“Osaamisen kehittäminen ja ihmiset ovat mun juttu. Myös palvelualttius on ollut mulle aina ominaista. Kaikki ihmiset ovat mulle tärkeitä ja kaikki ansaitsevat hyvää kohtelua.”

Eronen kuitenkin koki ajautuneensa urallaan pisteeseen, jossa työnteko tuntui enemmän yksilö- kuin joukkueurheilulta, jolloin oli paikallaan pohtia työuran seuraavia askelia.

“Sitten näin ilmoituksen, että Primehotels avaa uuden hotellin kotikaupunkiini. Pyörittelimme uuden hotellinjohtajan kanssa mulle sopivaa pestiä ja päädyin henkilöstöhallinnon pariin. Uusi työ ja uuden hotellin avaaminen olivat juuri ne, joita omalla urallani siinä vaiheessa kaipasin.”

 

Yhdessä onnistumme ja olemme enemmän

Primehotelsilla Eronen arvostaa priimaa jengiä, jonka kanssa hän saa päivittäin ylpeänä työskennellä. Hän korostaa, että ilman tyytyväistä henkilökuntaa ja itsensä likoon laittavaa porukkaa, ei ole tyytyväisiä asiakkaita.

“Haluan kaikkien meidän työntekijöiden kokevan, että Primehotelsilla on hyvä olla töissä. Itse ainakin teen ylpeydellä tätä työtä ja kerron mielelläni olevani täällä töissä.”

Ylpeydellä Primehotelsin nimeä rinnassaan kantavan Erosen mielestä kaikki lähtee siitä, että henkilökunta pidetään tyytyväisenä, jolloin heillä on jaksamista ja halua pitää huolta asiakkaista.

Eronen kannustaa out of the box -ajatteluun ja haluaa Primehotelsin olevan toimialan inspiroivana puheenaiheena. Hän ajaa toiminnallaan eteenpäin näkemystä, jossa toimialaan ja bisnekseen uskotaan.

“Puhutaan uudesta lentokorkeudesta, ja nyt ollaan kiihdytysvaiheessa menossa kohti uutta lentokorkeutta, jotta tästä tulee hyvä tulevaisuudessa. Priimaa pukkaa.”

 

Lisää priimaa onnistuneilla rekrytoinneilla

HRD Managerina Eronen on vahvasti mukana Primehotelsin rekrytoinneissa. Rekrytoinnit ovat avainasemassa, jotta löydetään yhteistä ajatusmaailmaa kantavia ihmisiä.

Rekrytoinneissa on tärkeää vastata kaikille hakijoille, toteuttaa haastattelu hyvin ja luoda hakijalle positiivinen fiilis, vaikka ei tulisikaan valituksi.

“Jos rekrystä ei jää hyvää mielikuvaa, ei varmasti hae uudelleen tai tartu toiseen
mahdollisuuteen. Tämä on erityisen tärkeää nyt, kun alalla on haasteita työvoimasta ja
osaajia kaivataan kovasti.”

Eronen pyrkii virittämään työyhteisössään hyväntuulisuutta, mikä alkaa jo rekrytoinneista.

“Joskus yksi hakija kysyi, onko viestien iloinen tyyli ja “hyväntuulinen tervehdys” vain mun tapani vai Primehotelsin tapa. Vastasin, että toivon sen olevan meidän tapa. Olemme jokainen yrityksen käyntikortteja, joten toivon, että ollaan edustavia omalla tahollaan, mutta kuitenkin omalla persoonalla.”

Eronen on aidosti ylpeä Primehotels Oy:n henkilöstöeduista. Family First -ajattelu takaa, että avoimet paikat menevät jakoon ensin sisäisesti omalle henkilökunnalle, millä kannustetaan uralla etenemiseen. Lisäksi Eronen esittelee ylpeydellä vapaa ajallakin voimassaolevan sairauskuluvakuutuksen, ravintola- ja hotelliedut Primehotels Oy:n henkilökunnalle sekä Family and Friends -porukoille.