Uuden hotellin avaaminen ja uudenlaisen konseptin tuominen Helsinkiin oli innostava mahdollisuus tapahtumamestari Robert Reidille
Robert Reid työskentelee Hotel Mestarissa tapahtumien, tilaisuuksien, kokousten ja juhlien kapellimestarina, ja on ollut mukana avaamassa täysin uutta hotellia, siis yksi alkuperäisistä mestareista.
Normipäivä hotellissa – onko niitä?
Kokous- ja tapahtumapäällikön tehtävä, tai leikkisästi tapahtumamestarin ja uudenlaisen konseptin tuominen Helsinkiin oli ainutlaatuinen ja innostava mahdollisuus, johon Reid päätti tarttua.
”Yksi tärkeimmistä asioista, mitä Mestarissa teemme, on tapahtumien räätälöinti. Tämä tarkoittaa, että jokainen päivä tuo tullessaan jotain uutta. Tiimimme työskentelee yhdessä varmistaakseen, että jokainen vieraamme toivotetaan tervetulleeksi ja että heillä on kaikki tarvittavat työkalut onnistuneeseen kokoontumiseen. Mestarissa työskentelyssä erityisen kiinnostavaa tekee se, että normaalipäiviä ei ole!”, Robert kertoo.
Mestari jättää jäljen
Mestarin kokous- ja tapahtumatilat on suunniteltu muunneltaviksi ja tilojen monipuolisuus auttaa luomaan ikimuistoisia elämyksiä. Robert syttyy erityisesti päästessään järjestämään tapahtumia, joissa koko talon tilat ovat käytössä ja yhdistyvät saumattomasti synnyttäen unohtumattoman kokemuksen. Näissä tilaisuuksissa voimme maksimoida räätälöintiprosessimme ja suunnitella asiakkaan kanssa todella mestarillisen tapahtuman.
Rouhean tyylikkäät yhdisteltävät kokoushuoneet, loungetilat pelipöydillä rentoihin kokoontumisiin, James Bondimaista tunnelmaa huokuva Mutteri pyöreän pöydän päätöksiin, sekä juhlava kruununjalokivemme Leka valtavalla LED-näytöllä, auttavat luomaan täydellisen kokonaisuuden tavoitteiden saavuttamiseksi. Asiantunteva henkilökunta on aina valmiina auttamaan ja huipputeknologia on käytettävissä kaikissa tiloissa.
Päivän kulkuun on saatavilla erilaisia kokonaisuuksia, jotka auttavat jättämään muistijäljen ja tekevät kokouspäivästä ainutlaatuisen; esimerkiksi Raksamies-paketti, joka linkittyy vahvasti hotellin identiteettiin ja historiaan perinteikkäässä Rakennusmestarien talossa. Tai Maestro 51 -paketti, joka puolestaan on saanut vaikutteita ravintolamme lattarimauista. Vieraillamme on mahdollisuus valita ”työkalupakista” mieluisensa aktiviteetit tyhy-ohjelmista erikoistarjoiluihin ja pikkujoulujen bilebändistä johtoryhmän luovuuden herättelyyn.
Tärkeintä on keskustelu jokaisen asiakkaan kanssa, jonka avulla pyrimme löytämään juuri heille sopivan ratkaisun. Mestarin kokouksissa ja tilaisuuksissa sääntönä on, että sääntöjä ei ole.
Unelmia ja uramahdollisuuksia
Hotelli- ja ravintola-alalla työskentelyssä on hienoa, että se tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia työskennellä ympäri maailmaa, eri taustoista ja erilaisen asiantuntemuksen omaavien ihmisten kanssa. Robert kokeekin jo olevansa alalla, jota haluaa tehdä myös isona. Vaikka huomauttaakin, ettei MLB-sarjan baseball-ammattilaisuus ole koskaan poissuljettu vaihtoehto.
Työkaverit ovat kultaakin kalliimpia – terveiset priimakollegalle
Primehotelsilla henkilöstö äänestää joukostaan yksikkökohtaisesti joka vuosi priimakollegan, joka omalla esimerkillään luo hyvää henkeä ja auttaa kollegoitaan onnistumaan omassa työssään. Myös jokapäiväisessä arjessa on hyvä muistaa kiittää myös tiimikavereita – olemmehan yhdessä enemmän.
Robertin mielestä oli mahdotonta nimetä vain yksi, sillä hän uskoo että ilman kollegoitaan Sanni Siuruaa ja Jenni Niinimäkeä tapahtumat eivät sujuisi ongelmitta. ”Jokaisella meistä on omat vahvuutemme ja teemme yhteistyötä saumattomasti. Porukkamme on varsin ainutlaatuinen ja yksi parhaista tiimeistä, jossa olen ollut saanut olla mukana yli 20 vuoden matkalla vieraanvaraisuuden parissa.”, Robert toteaa.
Eläimellistä menoa osana värikästä porukkaa
Voitaneen sanoa, että meno on joskus eläimellistä niin elämässä yleensä, mutta erityisesti hotelli- ja ravintola-alalla, joka kokoaa yhteen monimuotoisen joukon ammattilaisia ja värikkäitä persoonia.
Robertilta kysyttäessä – jos olisit eläin mikä se olisi ja miksi, saimmekin hauskan vastauksen. ” Vaikea kysymys, mutta sanoisin että pandakarhu. Rakastan ruokaa ja halauksia, olen vähän hassu ja ehdottomasti kömpelö, ja mikä pätee kaikkiin karhuihin – älä herätä jos nukun.”
TOP 3 -vinkit onnistuneen tapahtuman järjestämiseen
- Valmistautuminen ja kommunikointi yhdessä asiakkaan kanssa
- Huomio yksityiskohtiin
- Älä hötkyile!